کد خبر: 643380
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
گيگز و روياي هدايت يونايتدها
«مثل يك رويا بود.» اين واكنش رايان گيگز به اولين تجربه نشستن روي نيمكت منچستر بود...
ماني سعيدي
«مثل يك رويا بود.» اين واكنش رايان گيگز به اولين تجربه نشستن روي نيمكت منچستر بود. يونايتدها در روزي كه ستاره افسانه‌اي‌شان را به عنوان سرمربي مي‌ديدند با ارائه يك فوتبال ديدني و هجومي توانستند نوريچ را با چهار گل شكست دهند، آن هم در يك بازي تهاجمي كه يك روز پيش از آن هم گيگز وعده آن را داده بود و گفته بود كه« به بازيكنان گفته‌اند تهاجمي بازي كنند و از فوتبال لذت ببرند.» نمايش شنبه شب منچستر لذت‌بخش بود تا هواداران يونايتد كه كابوس مويس از روي سرشان بر داشته شده دوباره تماشاگر يك نمايش خوب از تيمشان باشند. با وجود نمره قبولي گيگز در اولين بازي كه هدايت منچستر را بر عهده داشت، گليزرها مالكان امريكايي منچستر به دنبال نهايي كردن توافقات‌شان با گزينه‌هاي سرمربيگري منچستر هستند. گفته مي‌شود كه لوئيز فن خال اصلي‌ترين گزينه منچستري‌ها براي جانشيني مويس است. ديروز هم ديلي تلگراف خبر داد كه مذاكرات منچستر با سرمربي هلند به نتيجه رسيده و فن خال بعد از جام جهاني به اولدترافورد مي‌آيد. اين در شرايطي است كه زمزمه مخالفت برخي ستاره‌هاي منچستر مانند روني با آمدن فن خال به گوش مي‌رسد.
   
رايان گيگز مي‌داند كه گزينه موقت نيمكت منچستر است، اما او مي‌گويد مي‌خواهد از اين رويا لذت ببرد. اولين تجربه او هم عصر شنبه در اولدترافورد رقم خورد، جايي كه او در كنار اسكولز و بات دو ستاره ديگر منچستر در دهه 90 يونايتدها را برابر نوريچ به ميدان فرستاد. سرمربي جديد منچستريونايتد، اولين روز كاري‌اش روي نيمكت شياطين سرخ را روزي رويايي توصيف كرد.  گيگز در مصاحبه با Sky Sports گفت: «‌لذت بردم. 4- 0 يك پيروزي رويايي براي ماست و بسيار خوشحالم. هميشه عالي است كه مانند اين بازي، بازي را به پايان برسانيم. موقعيت‌هاي زيادي ايجاد كنيم و گل بزنيم. نيمه اول كمي كند بوديم، بنابراين به آنها گوشزد كردم كه سرعت بازي را بالا ببرند و پس از اينكه سريع شديم، توانستيم گل بزنيم.» در حال حاضر، گزينه‌هايي نظير لوييز فن خال براي نيمكت يونايتد مطرح مي‌شوند، ولي گيگز مي‌گويد كه اين موضوع برايش اهميتي ندارد. او گفت: «‌چيزي نيست كه به آن فكر كنم. تنها اين چهار بازي مهم است. به قدري اين بازي‌ها از من انرژي بردند كه حتي وقت نكردم كمي درباره آينده‌ام فكر كنم. كار بعدي من، آماده كردن بازيكنان براي بازي مقابل ساندرلند است.» هرچند در بين گزينه‌هاي سرمربيگري منچستر براي فصل آينده كمتر نام گيگز مطرح شده، اما برخي بازيكنان يونايتد عقيده دارند كه او مي‌تواند در اولدترافورد موفق باشد. با اين وجود گفته مي‌شود كه مالكان منچستر گيگز را به چشم يك مربي موقت مي‌بينند و به گفته خودشان به دنبال يك مربي با تجربه هستند. به عقيده آنها پرافتخارترين بازيكن يونايتد گرچه قابليت‌هاي فراواني براي مربيگري اين تيم دارد، اما از نظر سران باشگاه هنوز براي اينكه سكان هدايت شياطين سرخ را بر عهده بگيرد، خيلي زود است. گيگز كه زير نظر مويس بازيكن- مربي منچستريونايتد بود، هم اكنون مشغول تحصيل براي اخذ مجوز حرفه‌اي خود است.
   
منچستري‌ها ظاهراً به دنبال مربي با تجربه‌تري مي‌گردند و در همين راستا لوييس فن خال، يورگن كلوپ، ديه گو سيمئونه و آنتونيو كونته را در فهرست گزينه‌هاي خود قرار داده‌اند. البته در بين اين نام‌ها مقامات منچستر به گزينه نهايي هدايت يونايتد نزديك شده‌اند و رسانه‌هاي انگليس از لوئيز فن خال به عنوان سرمربي آينده منچستر نام مي‌برند. هر چند باشگاه منچستر يونايتد اعلام كرده بود هيچ توافقي با فن خال يا شخص ديگري نداشته و در صورتي كه توافقي صورت بگيرد آن را به صورت رسمي اعلام خواهد كرد.  بر اساس گفته‌هاي منابع آگاه در روزهاي گذشته، فن خال و وكيل رسمي خانواده امريكايي گليزر براي انتقال اين مربي هلندي به اولد ترافورد در پايان فصل به توافق رسيده‌اند. منابع آگاه به سايت گل گفته‌اند ادوودوارد مدير اجرايي باشگاه منچستر يونايتد به همراه وكيل خانواده گليزر در ويلاي فن خال در منطقه آلگارو با هم ديدار كرده‌اند و به توافق رسيده‌اند. گفته مي‌شود قرار است فن خال با منچستر يونايتد يك قرارداد كوتاه مدت سه ساله امضا كند و پس از پايان جام جهاني سرمربي‌گري شياطين سرخ را آغاز خواهد كرد. بر اساس گزارشات اوايل اين هفته سايت گل، اين مربي به دوستانش گفته است كه با سران باشگاه منچستر يونايتد ديدار كرده و براي نشستن روي نيمكت سرمربي‌گري اين تيم بسيار هيجان زده است. 
 
رود گوليت هم ديروز در توئيتر به هموطنش تبريك گفت: «رسانه‌هاي هلند خبر از قطعي شدن حضور فن‌خال روي نيمكت سرمربي‌گري منچستر يونايتد مي‌دهند. . . تبريك به فن خال. . .»كلايورت دستيار لوئيس فن خال نيز گفته است در صورتي كه فن خال سرمربي منچستر شود او هم دوست دارد در يونايتد به عنوان دستيار در كنار فن خال به كسب تجربه ادامه دهد.  اين در حالي است كه روزنامه پرتيراژ دتلگراف چاپ آمستردام در گزارشي كه ديروز منتشر كرد، به اين نكته پرداخت كه بين بازيكنان تيم انگليسي گروهي هستند كه علاقه‌مند به همكاري با مربي 63 ساله در فصل آينده نيستند. مطابق اين گزارش مهم‌ترين بازيكن مخالف حضور فن‌خال در اولدترافورد، وين روني است چراكه او و چند بازيكن ديگر تيم كه جزو ستارگان حاشيه‌دار محسوب مي‌شوند، با نظم و ترتيب مثالزدني مربي هلند در جام جهاني 2014 نمي‌توانند كنار بيايند. پس ترجيح مي‌دهند شخصي مثل رايان گيگز كه اكنون پس از عزل مويس به طور موقت عهده‌دار مسئوليت شده، سكاندار باقي بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار