کد خبر: 683108
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
امام جمعه خرم آباد:
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای اصلاح و هدایت جامعه بود، گفت: اصلاح جامعه با احیای امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر است.
فاطمه ملکی

به گزارش خبرنگار جوان ازخرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، صبح امروز در دیدار با اعضای شوراهای امربه معروف و نهی از منکر که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت:  امر به معروف و نهی از منکر مطابق با نیاز فطرت بشر و متناسب با عقل سلیم است.

وی با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: امر به معروف و نهی از منکر حیات جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی امر به معروف و نهی از منکر را مایه زنده بودن و پویایی جامعه بیان کرد و عنوان داشت: باید بدانیم اصل امر به معروف و نهی از منکر مسأله ای است که خون سید الشهدا برای آن ریخته است.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) با بزرگ ترین منکر دنیا مبارزه کرد، یادآور شد:  قیام امام حسین(ع) برای اصلاح و هدایت جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با تأکید بر این که بهترین راه اصلاح جامعه، احیای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: برخی افراد در جامعه معنای امر به معروف را نمی دانند و جایگاه آن را نمی شناسند که باید بیشتر در این راستا تلاش کرد.

وی با اشاره به این که منکر به معنای نابود شدن و سقوط کردن است، تصریح کرد: با تذکر لسانی باید جلوی افراد جاهل و نادان را که موجب عقب ماندگی جامعه می شوند، گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که آمران امربه معروف لشکریان خدا و حافظان حدود الهی هستند، بیان داشت: این عامران حافظ دین و شریعت هستند، راه آنان راه خداست.

وی با بیان این که آمران امر به معروف و نهی از منکر براساس قانون و وظیفه خویش عمل می کنند، افزود: منطق آمران امر به معروف ونهی از منکر براساس تقوا، پاک دامنی و خیرخواهی مردم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: آمران امر به معروف در راستای دعوت به سوی خدا، ایمان، تقوا، پاک دامنی، صداقت، نیکی، رشد و تعالی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که امر به معروف ونهی از منکر ضامن پایداری و واجبات الهی است، عنوان داشت: هدف اصلی دین مبین اسلام نیز امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه احیا نشود، موجب فروپاشی دین می شود و زمینه رواج توطئه های دشمن فراهم می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان امنیت و آسایش امروز جامعه اسلامی را در سایه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: انتظار می رود شوراهای امر به معروف ونهی از منکر در این راستا بیش از پیش فعالیت کنند و جلوی رواج اعمال زشت مفسدان و ارازل و اوباش را بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه افزود: امید است نهاد های اجرایی و نیروانتظامی نیز در راستای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر با شوراها همکاری بیشتری داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار