کد خبر: 994340
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰

سرویس ایران جوان آنلاین: یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده و گندزدایی محیط با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد شد.
توحید الهام دوست، مدیر عامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، این دستگاه پلاسمای سرد توانایی استریل و ضدعفونی محل بدون نیاز به هیچگونه ماده شیمیایی و به صورت نامحدود را دارد، گفت: این دستگاه به دلیل استفاده از سیستم نظارتی و پایش خودکار توانایی کار کرد مداوم را دارا می‌باشد و دستگاه کاملاً هوشمند و برنامه‌پذیر بوده و نیاز به اپراتور ندارد. وی افزود: این وسیله نیاز به شارژ کردن و قرار دادن ماده اولیه در داخل دستگاه نداشته و علاوه بر اینکه کاملاً کم مصرف می‌باشد (حدود ۶۰ وات)، مجهز به سیستم خنک‌سازی هوشمند است.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی درباره مکان‌های که این دستگاه قابل استفاده است، توضیح داد: این وسیله قادر به استریل کردن محیط‌هایی نظیر بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، کابین اتوبوس، کابین خودرو، سطل زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها، اتاق‌های پرو لباس و کمد‌های لباس بوده و قابلیت تزریق به آب برای استریل کردن آب و استفاده از آب به عنوان شوینده قوی و سازگار با پوست است. الهام دوست درباره مزیت‌های استریل کردن محیط با گاز ازن تصریح کرد: روش استریل کردن توسط گاز ازن مزیت‌های فراوانی نسبت به روش‌های معمول استفاده از مواد صنعتی و شیمیایی دارد که شامل کاملاً ارگانیک بودن آن، عدم نیاز به استفاده از هیچگونه ماده شیمیایی، دستگاه به صورت نامحدود توانایی استریل و ایزولاسیون میحط را دارد، برخلاف مواد شیمیایی صنعتی (وایتکس – الکل و...) خورنده نیست و نیاز به شستشوی محیط بعد از ایزولاسیون را ندارد. شایان ذکر است، ازن یک مولکول سه اتمی می‌باشد که یکی از قوی‌ترین اکسید کننده‌های موجود هست که تاکنون کشف و مورد استفاده قرار گرفته شده است، این گاز بعد از تولید و رهاسازی در محیط توانایی استریل و ایزوله کردن محیط را در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد و بعد از استریل کردن و ایزوله کردن محیط به اکسیژن خالص تبدیل می‌شود و به هیچگونه ماده شیمیایی برای شستشوی محیط نیاز ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار