کد خبر: 1128217
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
آرمین بینا

افغان غیرمجاز پس از قتل یکی از دوستان ایرانی‌اش هنگام خروج از ایران در یکی از کمپ‌های مرز به دام افتاد.
روز جمعه ۲۵ آذر ماه امسال قاضی محمد‌حسین زارعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران با تماس تلفنی مأموران پلیس از قتل مرد میانسالی در خانه‌اش نزدیکی خیابان قلهک در شمال تهران با خبر و همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل شد.
تیم جنایی در محل حادثه داخل پذیرایی آپارتمان مسکونی با جسد مرد ۵۳ ساله‌ای به نام فرمان روبه‌رو شدند که بوی تعفن حکایت از آن داشت چند روزی از مرگش گذشته است. بررسی‌های مأموران نشان داد قاتل مرد آشنایی بوده، چون بدون تخریب در و قفل آن وارد خانه مقتول شده و مرد تنها را در فرصت مناسب با هفت ضربه چاقو به قتل رسانده و از محل گریخته بود.
همچنین مشخص شد ساکنان ساختمان پس از استشمام بوی بد از خانه همسایه موضوع را به پلیس خبر می‌دهند و مأموران پلیس هم پس از وارد شدن به خانه جسد مرد تنها را کشف می‌کنند.
یکی از همسایه‌ها گفت: «فرمان از مدتی قبل در این خانه تنها زندگی می‌کرد. او مرد خوبی بود و به دیگران آزاری نمی‌رساند. چند روزی بود از او بی‌خبر بودیم و همسایه‌ها او را ندیده بودند. همه فکر می‌کردیم او به مسافرت رفته است تا اینکه از یک روز قبل بوی بدی از ساختمان به مشام‌مان رسید. امروز بوی تعفن بیشتر شد و وقتی رد آن را گرفتیم متوجه شدیم بوی بد از خانه مرد تنها بیرون می‌آید و به همین دلیل نگران شدیم و احتمال دادیم برای فرمان اتفاقی رخ داده‌است و موضوع را به پلیس خبر دادیم. مأموران وقتی رسیدند تأیید کردند بوی تعفن از خانه مرد تنها می‌آید و با دستور قضایی در را باز کردند و با جسد مرد تنها روبه‌رو شدند.»
شناسایی قاتل
همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی برای انجام آزمایش‌های لازم، مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی قاتل آغاز کردند.
مأموران در بررسی‌های میدانی دریافتند به خانه مرد تنها افراد رفت و آمد دارند که یکی از آن‌ها پسر ۲۵ ساله افغان به نام بشیر است. تحقیقات بعدی مأموران حکایت از آن داشت بشیر چند روز قبل از کشف جسد، در نزدیکی خانه مقتول دیده شده‌است. بدین ترتیب مأموران بشیر را به عنوان مظنون تحت تعقیب قرار دادند و برای دستگیری وی به محل کارش در ساختمان نیمه‌کاره‌ای رفتند.
مأموران در محل کار قاتل فهمیدند وی که به صورت غیر‌مجاز در ایران زندگی می‌کند، پس از حادثه به مکان نامعلومی گریخته‌است و دوستان و همکارانش هم از او خبری ندارند.
بازداشت قاتل
در حالی که مأموران همچنان برای دستگیری قاتل فراری در تلاش بودند با‌خبر شدند بشیر به عنوان افغان غیر‌مجاز دستگیر و برای انتقال به افغانستان به کمپی در یکی از شهر‌های مرزی شرق ایران منتقل شده‌است. با به دست آمدن رد قاتل، مأموران با گرفتن نیابت قضایی به مرز رفتند و متهم را قبل از خروج از ایران بازداشت و برای بازجویی به تهران منتقل کردند.
متهم صبح دیروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و به قتل مرد ایرانی اعتراف کرد. وی در ادعایی گفت: «شش سال قبل همراه تعدادی از دوستانم برای کار به صورت غیر‌مجاز به ایران آمدم. من در تهران در ساختمان نیمه‌کاره‌ای مشغول به کار شدم و مدتی قبل هم در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت با مقتول آشنا شدم. ما با هم دوست شدیم و رابطه خوبی هم داشتیم و از آنجایی که او تنها زندگی می‌کرد به خانه‌اش رفت و آمد داشتم. شب حادثه او مرا به خانه‌اش دعوت کرد و من هم به خانه او رفتم. دو نفری با هم مشروب خوردیم و حال طبیعی نداشتیم و به همین دلیل با هم درگیر شدیم. وقتی درگیری ما بالا گرفت با چاقو ضربه‌ای به او زدم، اما فرمان از من قوی‌تر بود و از ترس چند ضربه دیگر هم به او زدم و بعد از خانه‌اش فرار کردم.»
وی ادامه داد: «پس از قتل خیلی ترسیده‌بودم مأموران مرا دستگیر کنند و به محل کارم نرفتم. شب و روز در پارک‌ها و خیابان‌ها سرگردان بودم تا اینکه مأموران پلیس مرا دستگیر کردند و وقتی فهمیدند به صورت غیر‌مجاز در ایران زندگی می‌کنم، مرا به کمپ اتباع غیر‌مجاز مرز ایران و افغانستان تحویل دادند. چند روزی هم در کمپ بودم و قرار بود به زودی از ایران خارج شوم، اما در آنجا شناسایی و دستگیر شدم. من رابطه خوبی با مقتول داشتم و او حتی برای من سیم‌کارت ایرانی گرفته‌بود و به من کمک می‌کرد. شب حادثه مست بودم و نفهمیدم چه اتفاقی افتاد.»
متهم در ادامه برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس جنایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار