کد خبر: 1189556
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبرداد
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در یک‌هزار و ۲۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان آغاز و در حال اجرا است.

«رسول شمسی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: در راستای افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی و بهره‌برداری از سامانه آبیاری، ۶۲۴ هکتار از این طرح‌ها آغاز شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد اجرای سامانه‌های آبیاری در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون ۷۵ هزار هکتار شامل ۴۸ درصد این زمین‌ها به انواع سامانه‌های آبیاری نوین تجهیز شده‌است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با یادآوری اختصاص ۵۷۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای طرح‌های آب و خاک به این استان در سال گذشته خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال منابع مالی امسال برای اجرای انواع طرح‌های آب و خاک این استان از جمله سامانه آبیاری نوین، لایروبی قنوات و لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی اختصاص یافته‌است.

شمسی گفت: با اختصاص این منابع مالی، ۵۱۲ طرح در حوزه‌های مختلف از جمله سامانه آبیاری نوین، اصلاح و لایروبی قنوات و لوله‌گذاری انتقال آب کشاورزی در استان در حال انجام است.

وی ادامه داد:هم‌اکنون اجرای طرح‌های آب و خاک در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هدر رفت آب کشاورزی در ۵۰ درصد روستاهای استان مرکزی در حال انجام است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: ۵۱ کیلومتر لوله‌گذاری و کانال انتقال آب کشاورزی امسال در این استان انجام شده و اجرای طرح تجهیز و نوسازی در ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان انجام شده‌است.

شمسی، از افزایش ۹ برابری اعتبارات لایروبی و احیای قنوات استان مرکزی در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۴۷ کیلومتر لایروبی، اصلاح و مرمت در ۳۱۲ رشته از قنوات استان نیز در سال جاری انجام شده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار