کد خبر: 1202770
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵

جوان آنلاین: مأموریت ارتش برابر قانون اساسی دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. این مأموریت بسیار سنگین است و ارتش باید این آمادگی را داشته باشد و متناسب با شرایط زمانی آمادگی خود را ارتقا دهد.
به گزارش تسنیم، دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح دیروز در نشست خبری اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی اظهار داشت: اولین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش در سطح ارتش از روز شنبه ۱۸ آذر به مدت یک هفته در محل ستاد ارتش برگزار می‌شود.
وی افزود: هدف از این نمایشگاه به نمایش گذاشتن زنجیره تولید سرمایه انسانی یا همان رزمنده‌پروری برای اجرای مأموریت است.
سیاری ادامه داد: در این نمایشگاه فرایند تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی به نمایش گذاشته خواهد شد. افرادی که ابتدا جذب ارتش می‌شوند، باید دانش و مهارت کافی را فرا بگیرند تا تبدیل به یک رزمنده شوند، بنابراین این رزمنده برای ما جایگاه بالایی دارد. معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: در هر سازمانی سرمایه انسانی با ارزش‌ترین سرمایه سازمان است و مهم‌ترین سرمایه در اختیار مسئولان هر سازمان هم همین سرمایه انسانی است. حال اگر سرمایه انسانی از کیفیت لازم برخوردار باشد، می‌تواند سازمان را سرافراز و موفق کند و موجب رشد آن سازمان شود. دریادار سیاری گفت: در ارتش جمهوری اسلامی رزمندگان تربیت می‌شوند تا در زمان صلح موجب ارتقای توان بازدارندگی کشور شوند و در زمان جنگ هم در میدان عملیات حضور پیدا می‌کنند تا به اجرای عملیات بپردازند. از نظر ما یک نیروی انسانی باید مؤمن، متعهد، منضبط، ایثارگر، شهادت طلب و اهل تعامل و همکاری باشد.
وی تصریح کرد: مأموریت ارتش جمهوری اسلامی برابر قانون اساسی دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. این مأموریت بسیار سنگین است و ارتش باید این آمادگی را داشته باشد و متناسب با شرایط زمانی آمادگی خود را ارتقا دهد. وی عنوان کرد: حوزه آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دو زمینه تربیت و آموزش فعالیت می‌کند. هر دوی این حوزه‌ها فرایندی دارد که در طول دوران متمادی تجربه شده است، بنابراین به دنبال این هستیم علم را به دانش، تخصص و مهارت تبدیل کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: قطعاً آینده با عدم‌قطعیت روبه‌رو است و به این دلیل باید سطح بررسی‌ها و آینده نگری‌ها را توسعه دهیم تا برای مقابله با تهدیدات آینده آماده شویم. امروز سرعت تغییرات فناوری بسیار بالاست و باید متناسب با آن حرکت کنیم.
وی افزود: قطعاً ارتش به آینده نگاه دارد و خودش را برای مقابله با هرگونه تهدید در آینده آماده می‌کند. امروز فناوری‌های به روز در دنیا مثل کوانتوم، پلاسما، جنگ الکترونیک و پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی هم تبلور پیدا کرده است و ما برای جلوگیری از غافلگیری فناورانه در این مسیر حرکت می‌کنیم، بنابراین تربیت و آموزش امروز برای مقابله با تهدیدات فرداست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار