کد خبر: 1210536
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
حقوقدانان اسپانیایی در نامه‌ای از دولت این کشور درخواست کرده‌اند که به نفع موضع آفریقای جنوبی درباره شکایت علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی به طور فعال در فرایند قضایی مشارکت کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، گروهی متشکل از ۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد، شدند.

به گزارش روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس»، این درخواست در شرایطی مطرح شده که آفریقای جنوبی و فلسطین، از سایر دولت‌ها درخواست کرده‌اند تا به این ابتکار بپیوندند که هدف اصلی اسرائیل از حمله به غزه از بین بردن فلسطینی‌های غزه به عنوان بخشی از گروه ملی، با پیشینه نژادی و قومی فلسطینی است.

حقوقدانان اسپانیایی در این نامه از دولت درخواست کرده‌اند که به نفع موضع آفریقای جنوبی به طور فعال در فرایند قضایی مشارکت کند.

این درخواست توسط شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین منتشر شده که در بیانیه‌ای تعهد قانونی اسپانیا برای پیوستن به به دعوی را همانطور که در مورد اوکراین علیه روسیه انجام داد، یادآور می‌شود. برخلاف پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه اسرائیل مطرح کرده، پرونده‌ای که اوکراین برای نسل‌کشی علیه روسیه در فوریه ۲۰۲۲ آغاز نمود، تقریبا به صورت فوری از سوی بسیاری از کشور‌های غربی حمایت شد.

متن امضا شده توسط این ۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی همچنین خواستار تحمیل تعهدات و اتخاذ تدابیر احتیاطی فوری در خصوص اقدامات اسرائیل شده است.

آفریقای جنوبی در جریان این شکایت، خواستار پایان دادن به همه عملیات نظامی اسرائیل و تمام اقداماتی است که باعث مرگ، آسیب جسمی یا روحی و همچنین شرایط زندگی طراحی شده برای نابودی کامل یا جزئی جمعیت فلسطینی غزه از طریق جلوگیری از ورود آب آشامیدنی، برق، غذا و دارو به دستور مقامات اسرائیلی می‌شود.

این موضوع که آفریقای جنوبی آغازگر طرح شکایت علیه اسرائیل بوده است، نیز بسیار نمادین است و اسرائیل را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند.

جایگاه اخلاقی آفریقای جنوبی درباره پایان دادن به آپارتاید، مشابهت آن نظام با تبعیض‌های تحمیل شده بر فلسطین در سرزمین‌های اشغالی و حمایت از آرمان فلسطین از سوی شخصیت قابل احترامی، چون نلسون ماندلا، سال‌ها برای اسرائیل چالش‌برانگیز بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار