کد خبر: 1212240
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
معاون حفاظت و بهره‌وری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: میزان بارش های تهران نسبت به دوره بلندمدت ۴۲ درصد کاهش یافته است.

جوان آنلاین: «راما حبیبی»‌ امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در سومین روز از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی آب و فاضلاب افزود: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه) در تهران ۶۴ میلیمتر بوده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه‌داد: این میزان بارش در مقایسه با ۱۱۰ میلیمتر بارش دوره بلندمدت ۵۵ ساله، ۴۲ درصد کاهش را نشان می دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان‌کرد: دی ماه سطح پوشش برفی قابل توجهی نداشتیم و از شهروندان در خواست کرد تا نسبت به رعایت مصرف دقت کافی داشته باشند تا ایام بدون مشکل پشت سر گذاشته شود.

وی، منابع تامین آب تهران را دو بخش منابع سطحی و زیر زمینی برشمرد و ادامه‌داد: سدهای پنج‌گانه لار، لتیان و ماملو در شرق و امیرکبیر و طالقان در غرب آب سطحی مورد نیاز تهران را تامین می کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای تهران گفت: علاوه بر این آب مورد نیاز از طریق حفر چاه ها نیز تامین می شود.

حبیبی با بیان اینکه سال‌های اخیر با کاهش بارش ها سال های سختی برای آب بوده است، اظهار داشت: بارش های اخیر نوید خوبی برای تامین آب است و امید است بهتر شود.

وی خاطرنشان‌کرد: تلاش کرده ایم تاکنون مشکلی در تامین آب مردم ایجاد نشود و بارش های خوب روزهای آینده وضعیت را بهتر خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای تهران درباره وضعیت سدهای تهران، ادامه داد: وصعیت موجودی مخازن همانند سال گذشته است و ۲۶۰ میلیون متر مکعب آب موجود است.

حبیبی ابراز امیدواری کرد بارش های اخیر کمک کند تابستان بدون مشکل باشیم.

وی، وضعیت سامانه شرق تهران را حساس تر برشمرد و ادامه‌داد: باید مراقبت بیشتری در این سامانه داشته باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار