کد خبر: 1212333
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: به علت شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان با کمبود زمین مواجه هستیم که ضرورت دارد وزارت راه و شهرسازی، سال ۱۴۰۳ این مشکل را برطرف کند.

به گزارش جوان از لرستان، فریبا ولی‌پور اظهارداشت: با وجود اینکه که قانون، راه و شهرسازی را  مکلف کرده از آبان ۱۴۰۰ به بعد به هر فرزند سومی یک قطعه زمین در شهر محل سکونت واگذار کند، اما در لرستان تاکنون تنها ۲۷۳ قطعه واگذار شده در حالی که آمار متقاضیان بیش از ۱۰ هزار نفر است.

وی گفت: در سه شهر پلدختر، بروجرد و الیگودرز واگذاری زمین انجام شده، اما این قانون در سایر شهر‌های استان هنوز اجرا نشده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان اضافه کرد: اولویت واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه قلو است که هم اکنون بیش از ۲۵ خانواده دارای سه قلو در استان داریم که قطعه زمینی دریافت نکرده اند.

ولی پور همچنین با اشاره به کلاس‌های کارگاهی فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: همه کلاس‌ها باید با نظارت ۱۰۰ درصدی اساتیدی باشد که از سوی سازمان تبلیغات معرفی می‌شوند و چنانچه دستگاهی جلسه‌ای را تشکیل و اساتید را خود انتخاب کند سند آنها قابل قبول نیست.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دفتر امور زنان، برگزاری طرح مشاوره محله محور است که قرار است در چند محله حاشیه‌نشین جلسات مشاوره‌ای برای خانواده‌ها برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری لرستان خاطرنشان کرد: طرح اجرای اتاق وضعیت نیز با هدف وضعیت بحران زای جمعیت در همه شهرستان‌های استان در دفتر امور بانوان اجرایی می‌شود که هزینه‌ای بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را در بر دارد.

فریبا ولی پور با بیان اینکه یک درصد از اعتبارات تمامی دستگاه‌ها مختص به حوزه بانوان است، تصریح کرد: از این یک درصد هر دستگاهی باید ۳۰ درصد آن را برای بانوان همان دستگاه و ۷۰ درصد دیگر را با هماهنگی دفتر امور بانوان استانداری لرستان هزینه کند.

 وی با انتقاد از اینکه در هفته زن، هیچ دستگاه اجرایی از دفتر امور بانوان حمایت نکرد، گفت: قرار بر این بود که تامین هزینه‌های روز زن به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل همین یک درصد دستگاه‌ها تامین شود، اما هیچ دستگاهی همکاری نکرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار