جوان آنلاین: این اپلیکیشن «لا، شکرا» نام دارد و با سیستم عاملهای اندروید و آیاواس کار میکند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه قطری «عربی ۲۱»، به گفته توسعه دهندگان این اپلیکیشن، دامنه فعالیت آن بر برندهای تجاری و کالاهای سوپرمارکتی متمرکز است، اما تلاش میکنند نسخه جدیدی از آن را تولید کنند که شمار بیشتری از کالاها و خدمات را دربرگیرد.
پایگاه بلومبرگ با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد: فراخوانها برای تحریم برندهای تجاری آمریکایی مانند کوکاکولا باعث تقویت جایگاه رقبای داخلی آنها در کشورهای خاورمیانه شده است.
بسیاری از شهروندان کشورهای عربی و اسلامی با انتقاد شدید از آمریکا و اروپا به دلیل فشار نیاوردن به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایاتش در نوار غزه، اقدام به تحریم این دست کالاها کرده اند که در نتیجه این فراخوان ها، فروش کالاهای مذکور بسیار کاهش یافته است.
به طوری که در هفتههای اخیر، کریس کمپچینسکی مدیرعامل مک دونالد اعلام کرد: با توجه به فراخوانها برای تحریم کالاهای مک دونالد این شرکت، شاهد یک واکنش تجاری واقعی در خاورمیانه بوده است.
همچنین پس از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، سهم شرکت رستورانهای بین المللی «امریکانا» در خاورمیانه در بازار بورس عربستان به میزان ۲۷ درصد کاهش یافته و تحلیلگران بر این باورند که فروش این شرکت تحت تأثیر جنگ کاهش داشته است.
بر اساس این گزارش، گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکنندهای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیستها وارد کردند.
رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی و مراکز درمانی و فرهنگی این باریکه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۴ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.