کد خبر: 1220234
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
از سوی فرمانده کل قوا انجام شد
حضرت آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا طی مراسمی نشان فتح را به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند. 

جوان آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا طی مراسمی نشان فتح را به سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعطا کردند. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، اعطای این نشان به فرماندهان کل ارتش و سپاه به دلیل عملکرد آنان در ارتقای توان دفاعی و رزمی و قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح، انجام شد. نشان فتح، به‌عنوان نماد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام و فاتحان این عملیات‌ها انتخاب شده است. این نشان، از سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است. 
فرمانده معظم کل قوا در این مراسم در سخنان کوتاهی عنوان کردند: ان‌شاءالله که خداوند شیرینی فتح را در همه میدان‌ها به شما، به همه دوستان و به جمهوری اسلامی بچشاند. 
ارتش جمهوری اسلامی ایران که مفتخر به صفت «ارتش انقلابی» است، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در دفاع از تمامیت ارضی کشور، خدمات فراوانی را در دوران دفاع مقدس و پس از آن از خود به یادگار گذاشته و با تجدید قوای دفاعی در حوزه‌های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و پدافندی در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تراز قابل قبولی از بازدارندگی را تثبیت کرده‌اند. به گونه‌ای که به اعتراف دوست و دشمن، اکنون هیچ قدرتی به خود اجازه نمی‌دهد ولو در لفاظی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی کند؛ و اگر تا چند صباح گذشته، یکی از گزینه‌های ثابت روی میز دشمنان برای گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران، گزینه تهدید نظامی بود، اکنون این گزینه به واسطه همین اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در ارتش و سپاه است که برای همیشه از روی میز برداشته شده است. 
در کنار این قدرت افزایی که به مدد فکر و اندیشه جوان متخصص ایرانی در صنعت دفاعی و دیگر ارکان دفاعی کشور حاصل شده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر تقویت توان دفاعی کشور، به واسطه مأموریتی که در قانون اساسی و اساسنامه این نهاد انقلابی دریافت کرده، در عرصه‌های سازندگی و فنی مهندسی کشور نیز خوش درخشیده و منشأ خدمات فراوانی بوده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
0
0
عالی درود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار