کد خبر: 1223490
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
وزیر ورزش و جوانان گفت: چیزی که جزو سیاست‌های دولت و رهبری است و ذکر هم شده، این است که فوتبال در حوزه آرامش و شادی نقش بی‌بدیلی دارد. در درون خانواده ورزش هستیم و فوتبال از ورزش فراتر است.

جوان آنلاین:  نشست وزیر ورزش و جوانان با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران عامل لیگ برتر صبح امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، هدایت‌الله ممبینی از فدراسیون فوتبال به همراه رضا درویش، علی خطیر و شماری از مدیران عامل باشگاه‌ها در مراسم حضور داشتند.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش در این نشست با اشاره به سیاست‌های دولت و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه ورزش اظهار داشت: چیزی که جزو سیاست‌های دولت و رهبری است و ذکر هم شده، این است که فوتبال در حوزه آرامش و شادی نقش بی‌بدیلی دارد. در درون خانواده ورزش هستیم و فوتبال از ورزش فراتر است. برای این که فوتبال‌مان به استانداردهای لازم برسد، به قوانینی نیاز دارد. بخشی از مقررات توسط سازمان مرتبط یعنی فیفا یا AFC است، بخشی هم توسط فدراسیون ملی تصمیم گیری می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این قوانین به استانداردسازی کمک می‌کند. هر کشوری خودش را به استانداردها نزدیک کرده، در فوتبالش ثبات داشته است. اگر من برای حل مشکل سرخابی‌ها ۴ جلسه می‌گذارم، نشانگر این است که مشکل داریم و استانداردها را کسب نکرده‌ایم. اگر قوانین را حاکم کنیم، طبیعی است که من به توسعه ورزش برسم. موضوع فوتبال درجه اهمیت بسیار بالایی دارد و مردم با فوتبال زندگی می‌کنند. هفته قبل دیدار سپاهان و تراکتور را دیدید چقدر تماشاگر به ورزشگاه آمد.

وی ادامه داد: هوادار اصل موضوع فوتبال است و باید کمک کنیم استانداردها بهتر شوند. یکی از آن‌ها بحث حق پخش تلویزیونی است. نظام باشگاه‌داری جامع، فیرپلی مالی و ... جزو این موارد هستند. در عربستان خیلی‌ها قضاوت می‌کنند که چکار کردند. البته که این کار آن‌ها خلاف فیرپلی مالی است. فوتبال دنیا با این پول‌ها زیرسوال رفته است. شاید در کوتاه‌مدت یک مسیری روشن باشد ولی در درازمدت جواب‌گو نیست. جلسه‌ای که هستیم، موضوع اصلی‌اش مصوبه‌ای است که مجلس داشت که پیشنهاد وزارت بود. وزارت باید با همکاری فدراسیون که زحمات روی دوشش است، هر چقدر توجه به باشگاه‌داری بشود، به استانداردها نزدیکتر می‌شویم.

هاشمی بیان کرد: نمی‌خواهم جلسه‌ای باشد که بنشینیم و بلند شویم و حرفی بزنیم. باید به دنبال معضلات فوتبال و نقش دولت و مجلس در حل آنها باشیم. نقش دولت‌ها و قوه مقننه خیلی در این امر تاثیر دارد. ما آمادگی را داریم که معضلات کلان را شناسایی کرده و با ارتباطات خوب دولت و مجلس، از این ظرفیت استفاده کنیم. فوتبال خودش باید برای خودش تصمیم بگیرد و این موضوعات را به تصمیم مجمع واگذار کردیم. شاید اگر بدون مشورت این کار را انجام بدهیم، خروجی‌اش خوب نباشد. اعتقاد داریم همه‌چیز را همگان بدانند.

وی افزود: اعتقاد داریم وظیفه وزارت ورزش تیم‌داری نیست و تمام تلاش دولتا این است که این معضل همیشگی را برطرف کرده و همه باشگاه‌های کشور به سمت خصوصی سازی حرکت کنند. باید از یک جا شروع کنیم.
لیگ امروز فوتبال ترکیه در گذشته از ما بسیار دولتی‌تر بود و وضعیت نامناسبی داشت اما پذیرفتند که کار منسجمی انجام بدهند و به سمت استانداردسازی پیش برود. ظرفیت در فدراسیون فوتبال ایران بسیار بالاست و باشگاه های ما هم ظرفیت بسیار بالایی دارند و این که فکر کنیم فقط حرف وزارت ورزش درست است را قبول نداریم و از نقطه نظرات همه استفاده می کنیم. سعی داریم در این جلسه بیشتر شنونده باشیم و از نظرات دوستان استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار