کد خبر: 1225256
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به درگذشت دکترپرویز داودی
با درگذشت دکتر پرویز داودی کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی از شخصیت این مرد اقتصاد و سیاست نوشتند. آن‌ها از زحمات دکتر داودی و تلاش‌های علمی، سیاسی و اقتصادی او گفتند. برخی کاربران نیز خاطراتی از دوران شاگردی ایشان بیان کردند.
جوان آنلاین: با درگذشت دکتر پرویز داودی کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی از شخصیت این مرد اقتصاد و سیاست نوشتند. آن‌ها از زحمات دکتر داودی و تلاش‌های علمی، سیاسی و اقتصادی او گفتند. برخی کاربران نیز خاطراتی از دوران شاگردی ایشان بیان کردند. برخی از چهره‌های سیاسی و مسئولان نیز در توییت‌هایی از فوت مرحوم داودی ابراز تأسف کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 مهرداد بذرپاش:
اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیرا... در طول سال‌های آشنایی با مرحوم دکتر داودی جز خیر و دغدغه‌مندی برای انقلاب و مردم چیزی ندیدم. رحمت و رضوان‌خداوند برایشان. 
 سید احسان خاندوزی:
آخرین بار قبل از نوروز که در بیمارستان به عیادت دکتر داودی رفتم همچنان مسائل روز اقتصاد ایران را دلسوزانه پیگیری می‌کرد. رحمت خدا بر این استاد عزیز که در جایگاه‌های مختلف، دغدغه‌اش حل مشکلات اقتصادی کشور بود. 
 وحید عزیزی:
دکتر پرویز داودی به واسطه کار‌های اجرایی مهمی که برعهده داشت مثل معاون اول رئیس‌جمهور، معاون اقتصادی قوه قضاییه، مسئولیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت اقتصاد و مرکز بررسی‌های استراتژیک و... نگاهی به شدت واقع‌بینانه به اقتصاد کشور در کنار تسلط کم‌نظیر بر دانش نظری اقتصاد داشت. 
 سید یاسر جبرائیلی (با تلخیص):
درگذشت استاد فرزانه و مجاهد، دکتر پرویز داودی را که عمر گرانبهای خویش را وقف اسلام و انقلاب کرد، تسلیت عرض می‌کنم. دکتر داودی شخصیتی بود که به واسطه آگاهی عمیقش از مبانی اسلامی و تجارب گرانسنگ اجرایی، دقیق‌ترین نگاه‌ها را به مسئله اقتصاد داشت. بحمدلله ایشان در طول عمر مبارک خود، شاگردان مبارزی تربیت کرده‌اند که ان‌شاالله راه ایشان را با قدرت ادامه خواهند داد. 
 حسن سبحانی:
دکتر پرویز داودی، استاد فقید اقتصاد دانشگاه شهیدبهشتی، وارسته‌ای متواضع، عالمی عامل، سخت‌کوشی بی‌ادعا و عدالت‌جویی الهی بود. تلاش آرام، اما باورمند او در تربیت اقتصاد پژوهانی فراتر از صرفاً تکنسین‌های اقتصادی، و کاستن از عوارض سیاست‌های نا‌مناسب اقتصادی، ستودنی است. روانش شاد باد. 
 رضا غلامی:
‏خدا رحمت کند استادی که در کلاس درس با وجدان کاری کامل، با حرارت، مسلط و نکته‌سنج و در کار به شدت سخت‌کوش، دقیق در بررسی گزارش‌ها، وسواس در تصمیم‌گیری‌ها، تکیه شدید بر اطلاعات مستند، بررسی همه جوانب سناریو‌های مختلف، حساس در امضای مصوبات، مطیع در مقابل مقام بالاتر بودند. 
 سید‌سعید لواسانی:
خدا رحمت کند مرحوم دکترپرویز داودی را. انسان بزرگوار و باتقوا و وارسته‌ای بود. از مدیران شایسته‌ای که قدرت او را فریب نداد. خدا تعالی او را با اولیای اسلام محشور فرماید. 
 سما اشرفی:
هر چند در دانشکده اقتصاد شهیدبهشتی افتخار شاگردی دکتر پرویز داودی را نداشتم. اما حضور در جلسات علمی ایشان، جزء ماندگارترین کلاس‌های علمی و اخلاقی بود. در کسوت معاون اول رئیس‌جمهور، دغدغه‌های کارشناسی‌مان را می‌شنید و بسیار دیدم جلوی برخی سیاست‌های نادرست ایستاد. 
 امیرحسین حسینی:
متأسفانه امروز یکی از باسوادترین دانشمندان اقتصادی کشور و یکی از کارآمدترین مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور به رحمت خدا رفت. 
یکی از دلایل مهم کام شیرین مردم در دولت اول احمدی‌نژاد، عملکرد ویژه دکترپرویز داودی در کسوت معاون اول رئیس‌جمهور بود. رحمت و مغفرت الهی را برایشان آرزومندیم. 
 امید قالیباف:
مرحوم دکترپرویز داودی نه تنها اقتصاددان برجسته‌ای محسوب می‌شد که از جنبه اخلاقی و تدین هم منحصر به‌فرد بود. افتخار داشتم اقتصاد خرد مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه شهیدبهشتی با ایشان بگذرانم و از نزدیک تسلط علمی همراه با خضوع مثال‌زدنی ایشان را درک کنم. روحشان شاد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
اصولا هر درس خوانده و داری مدرکی را دانشمند نمیگویند دانشمند کس است که در قله آن علم باشد و از خودش نظریه ای و طرحی را را داشته باشد آن مرحوم اگر دانشمند بود نظریه اقتصادی ایشان چیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار