کد خبر: 1225505
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
احمد وحیدی:
وزیر کشور با اشاره به مذاکرات سازنده خود با همتای پاکستانی پیرامون همکاری‌های مرزی، امنیتی و مبارزه با قاچاق تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم افسارگسیخته در منطقه جدی هستند.

جوان آنلاین: احمد وحیدی امروز (دوشنبه) و پس از دیدار با سیدمحسن رضا نقوی وزیر کشور پاکستان در اسلام‌آباد در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز تروریسم افسارگسیخته یکی از اصلی‌ترین تهدیدات پیش روی منطقه است که به توسعه نا امنی در تمام منطقه منجر می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: با وزیر کشور پاکستان گفت‌وگوی سازنده‌ای حول تهدید تروریسم داشتیم و معتقدیم که هر ۲ کشور همسایه در مبارزه با تروریسم جدی هستند.

وحیدی تصریح کرد: درخصوص مسائل مرزی، کنترل و مراقبت بیشتر از نوار مشترک مرزی نیز تبادل نظر شد و طرفین برای همکاری گسترده‌تر توافق کردند.

وی با اشاره به بررسی چالش مهاجرین غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و کالا در این نشست، تاکید کرد: توافق شد تا گام‌های قوی برای کنترل این چالش‌ها و هماهنگی‌های هرچه بیشتر به ویژه در بحث قاچاق مواد مخدر و کالا برداشته شود.

وزیر کشور با اشاره به طرح موضوع هماهنگی‌ها در ایام اربعین حسینی که زوار پاکستانی به قصد عتبات عالیات در عراق از ایران عبور می‌کنند، گفت: هماهنگی بیشتری بین ۲ کشور نیاز است و قرار شد تا جلسه مشترک سه جانبه ایران، پاکستان و عراق در این زمینه برگزار شود.

وی افزود: درباره تبادل زندانیان ایرانی و پاکستانی در کشور‌های یکدیگر، برگزاری کمیته‌های مشترک و نهایی سازی توافقات امنیتی که چارچوب آن مشخص است، تبادل نظر صورت گرفت و امیدوارم دستاورد‌های مطلوبی در تمامی این موضوعات داشته باشیم.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز و در اولین سفر خارجی خود در سال ۱۴۰۳ در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد. رئیس جمهور قرار است در جریان این سفر علاوه بر دیدار با مقامات بلندپایه کشور پاکستان، از شهر‌های لاهور و کراچی نیز بازدید داشته باشد. وی سپس پاکستان را به مقصد سری‌لانکا ترک خواهد کرد.

وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، کشور، نفت، دفاع و همچنین سفیر ایران در پاکستان نیز در هیات آیت‌الله رئیسی حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار