کد خبر: 1226430
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
در هفته گذشته مداخله غیررسمی بانک مرکزی ایران در بازار درهم که در ریزش قیمت ارز در روزهای اخیر تاثیر مهمی داشت به نوعی با چراغ سبز مقامات اماراتی مواجه شد.

جوان آنلاین: همزمان با سفر سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی به عربستان جهت شرکت در چهل و نهمین اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، نیز عازم عربستان سعودی شده است. هرچند علت حضور فرزین نیز شرکت در اجلاس بانک توسعه اسلامی ذکر شده است اما برخی گمانه زنی ها دلایل دیگری را برای حضور فرزین در این اجلاس برمی شمارند.

به نظر می رسد منشاء اصلی این گمانه زنی ها سفر رسمی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، به عربستان همزمان با برگزاری این اجلاس باشد. به ویژه این که برخی منابع از سفر بی سر و صدای جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا به عربستان در همین هفته سخن گفته اند. گفتنی است منابع رسمی عربستان از برگزاری جلساتی میان سیداحسان خاندوزی و فیصل ابراهیم، وزیر اقتصاد عربستان، در حاشیه این اجلاس نیز خبر داده اند.

بازار نوشت: پیش از این گفتگوهای زیادی در موضوعات مختلف منطقه ای با واسطه برخی کشورهای عربی چون عمان و قطر میان ایران و آمریکا صورت گرفته است اما این که مقامات عربستانی بخواهند در تحولات پرشتاب خاورمیانه نقشی در میانه ایران و آمریکا برعهده بگیرند اتفاق کم سابقه ای است. همچنین چند روز پیش برخی منابع از ردپای عربستان در ریزش هفته اخیر قیمت ارز در ایران سخن گفته اند و این که گشایش های ارزی به وجود آمده برای سفر حجاج ایرانی به عربستان را به همین ردپا نسبت داده اند.

در هفته گذشته مداخله غیررسمی بانک مرکزی ایران در بازار درهم که در ریزش قیمت ارز در روزهای اخیر تاثیر مهمی داشت به نوعی با چراغ سبز مقامات اماراتی مواجه شد. گفتنی است بازار درهم نقش مهمی در نوسانات قیمت ارز در ایران دارد و بانک مرکزی ایران در ماه های اخیر تلاش کرده در بازار درهم نیز به ایفای نقش بپردازد.

برچسب ها: ارز ، عربستان ، دلار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار