کد خبر: 1226560
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
هزاران نفر از ساکنان قاره اروپا در روز‌های گذشته در حمایت از مردم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم اسرائیل به خیابان‌ها آمدند.

جوان آنلاین: هزاران نفر در روز‌های اخیر در شهر‌های مختلف اروپا در همبستگی با فلسطین به خیابان‌ها آمدند. خبرگزاری «آناتولی» روز یکشنبه در گزارشی در این باره نوشت، تظاهرات در برلین، لندن، ژنو، وین و پاریس بر حمایت گسترده از فلسطین در سراسر اروپا تاکید کرد.

تظاهرکنندگان از اقشار مختلف گردهم آمدند و با اعلام انزجار از اسرائیل از بر قراری عدالت و صلح در منطقه دفاع کردند.

در «برلین»، پایتخت آلمان تظاهرکنندگان روز شنبه در میدان «هرمان پلاتز» تجمع و خشونت در غزه را محکوم کرنند. آن‌ها پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعار دادند: «صهیونیست‌ها، جهنم را اشغال می‌کنید.» پلیس برلین از بازداشت ۱۶۱ نفر خبر داد.

در «لندن» پایتخت انگلیس مردم با راهپیمایی خواستار آتش‌بس فوری شدند و از دولت انگلیس خواستند موضع محکم‌تری برابر تجاوزات اسرائیل اتخاذ کند.

معترضان با اشاره به مواضع نخست وزیر انگلیس شعار دادند: «ریشی سوناک، نمی‌توانی پنهان شوی، ما تو را به نسل کشی متهم می‌کنیم.» هزاران نفر در میدان میدان «نوو» در «ژنو» در سوئیس در حمایت از فلسطین راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگان تابلو‌هایی حمل کردند و شعاردادند: «اسرائیل را تحریم کنید»، «اسرائیل را از المپیک منع کنید.»

در شهر «وین» پایتخت اتریش معترضان تجمع کردند. تظاهرکنندگان با به نمایش گذاشتن پرچم‌های فلسطین با شعار‌هایی مانند «نه به نسل کشی»، «آتش بس فوری» و «آزادی برای غزه»، خواستار پایان دادن به خشونت و حمایت اتریش از تلاش‌ها برای صلح و عدالت در خاورمیانه شدند.

در «پاریس» پایتخت فرانسه مردم در حمایت از فلسطین خواستار پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل شدند. تظاهرکنندگان تابلو‌هایی داشتند که روی آن‌ها بر نوشته بود: «فلسطین را آزاد کنید» و «خشونت را متوقف کنید.» وزارت بهداشت فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب ۷ جنایت جدید شد و ۶۶ نفر شهید و ۱۳۸ نفر مجروح شدند. به این ترتیب شمار شهدای فلسطینی طی ۲۰۵ روز جنگ، به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار