کد خبر: 1226733
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان عنوان شد
چند روز پیش در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، سعی کردیم شروع مرحله‌ای متفاوت را در این جشنواره داشته‌باشیم و یک فیلم سینمایی را برای شروع با فرهنگ امام‌رضایی کلید بزنیم و در کنار محمد‌حسین لطیفی سعی کردیم آن‌را به مرحله تولید برسانیم. امسال با کمک وزیر فرهنگ و بنیاد امام‌رضا (ع) سعی کردیم آن را به مرحله تولید برسانیم.
 سید مرتضی ذاکر

جوان آنلاین: سعی داریم امسال با کمک وزارت ارشاد و بنیاد امام‌رضا (ع) یک فیلم سینمایی با فرهنگ امام‌رضایی را به مرحله تولید برسانیم. اسم این فیلم برگرفته از رمان «از عشقاباد تا عشق‌آباد» منصوره انوری است و شاید اسم فیلم را عشق‌آباد بگذاریم. 
فرهاد قائمیان، مدیر جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) در نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان از سری برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) که در سازمان سینمایی سوره برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان از امروز کار خود را با فراخوان خود آغاز می‌کند. این جشنواره با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که خیلی پیگیر هستند، همراه است. در دوره‌های قبل فراز و نشیب‌هایی در جشنواره داشتیم و امسال سعی کردیم با یک رویکرد جدی با شناسایی ظرفیت استان‌های مختلف که شاید استعدادی نهفته باشد، پیش ببریم و با پیگیری بنیاد امام‌رضا (ع) و جشنواره‌های امام‌رضا (ع) و خصوصاً جشنواره دینی امام‌رضا (ع) بتوانیم کارگاه‌هایی را برگزار کنیم. 
مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) افزود: اولین جشنواره فیلم دینی رضوان تا شهریور است، سعی کردیم با فعال‌سازی رویکردی که جشنواره دارد، بتوانیم کار را تسریع سازیم. چند روز پیش در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، سعی کردیم شروع مرحله‌ای متفاوت را در این جشنواره داشته‌باشیم و یک فیلم سینمایی را برای شروع با فرهنگ امام‌رضایی کلید بزنیم و در کنار محمد‌حسین لطیفی سعی کردیم آن‌را به مرحله تولید برسانیم. امسال با کمک وزیر فرهنگ و بنیاد امام‌رضا (ع) سعی کردیم آن را به مرحله تولید برسانیم. اسم این فیلم برگرفته از رمان «از عشقاباد تا عشق آباد» خانم منصوره انوری است و شاید اسم فیلم را عشق‌آباد بگذاریم. 
قائمیان خاطر نشان کرد: در این جشنواره بخش فیلم دینی با موضوعات مشخص جدا شده و همچنین بخش ویژه رضوی هم به طور خاص جدا شده است. امسال اختتامیه جشنواره را در ۱۶ و ۱۷ آبان ماه برگزار می‌کنیم و برای بخش بین‌الملل، اردیبهشت سال بعد اقدام خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با کشور‌های مختلف به موضوعاتی که به دین می‌خورد کار کنیم. 
در بخش دیگری از این نشست محمد‌حسین لطیفی دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان نیز گفت: جشنواره دینی همین است که تولید آثار را به گونه‌ای داشته‌باشیم که آدم‌ها در سینما یا تلویزیون با فیلم کوتاه و یک حال خوب و قشنگ همراه باشند و طبیعی است که فیلم‌ها با رویکرد‌های مختلف پیش بروند، اگر گستره فیلم‌ها را نگاه کنیم که دینی هستند می‌بینیم که چنین فیلم‌هایی با گذشت، ایثار و دفاع یک عقبه‌ای دینی دارد. 
لطیفی بیان کرد: رویکرد این جشنواره رویکردی بسیار درست و مورد نیاز کشور است و اگر که با نام اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان از آن صحبت می‌کنیم. خیلی خوشبینانه بود که در شهریور ماه میزبان بخش بین‌الملل باشیم، بر همین اساس ان‌شاءالله بخش بین‌الملل جشنواره در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار شود و واقعیت این است که نیاز به حمایت تمامی عزیزان داریم. 
دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان گفت: بخش‌های مختلف ما مشخص است و فعلاً بحث فیلم‌های بلند داستانی را نگذاشته‌ایم. فیلم‌های داستانی حداقل ۴۵ دقیقه و فیلم‌های مستند حداقل ۲۰ دقیقه را در نظر داریم. تمام ادیان الهی را در نظر داریم. بخش ویژه ما رضوان است که آن را ویژه برگزار خواهیم کرد. زمانی آقا امام‌رضا (ع) میهمان ما بودند، اما اکنون ما میهمان آقا امام‌رضا (ع) هستیم و کار را هم خیلی دیر شروع کردیم. ما باید متوسل باشیم به ایشان و حال و هوایی که با ایشان داریم. 
لطیفی در پایان خاطر نشان کرد: پروژه سینمایی که گفته شد، سال‌هاست که به نتیجه نرسیده‌است ولی خب امسال خود آقا امام رضا (ع) کمک کردند. تلاش‌مان برای رسیدن این فیلم به جشنواره فیلم فجر سال آینده است. 
در انتهای این نشست خبری پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان رونمایی شد.

برچسب ها: امام رضا(ع) ، فیلم ، سینما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار