کد خبر: 652568
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
مسئولیت پذیری در جوانان یک شبه رخ نمی دهد؛
روزها و لحظه‏هاي جواني لبريز از هيجان، نشاط و لذت‏ هاي متنوع از تفريح و شادي، و مسافرت‏ هاي شيرين است. در بيشتر جوانان، احساسات مبناي اراده كارها قرار مي ‏گيرد و تنها لذت و خوشي هر روز نخستين هدف مي ‏شود.
روزها و لحظه‏هاي جواني لبريز از هيجان، نشاط و لذت‏ هاي متنوع از تفريح و شادي، و مسافرت‏ هاي شيرين است. در بيشتر جوانان، احساسات مبناي اراده كارها قرار مي ‏گيرد و تنها لذت و خوشي هر روز نخستين هدف مي ‏شود، بي ‏آن كه به فردا و فرداهاي زندگي توجه شود و يا كاري براي روز نياز و احتياج انجام شود. از اين رو جوانان روي خوش نسبت به «تكليف»، «وظيفه» يا «مسئوليت» در زندگي نشان نمي‏ دهند و از هر گونه گفتار و رفتار يا بينش و روش محدودكننده‏اي گريزان هستند.
 
 
دکتر ابراهیمی مقدم متخصص روان شناسی در خصوص مسئولیت پذیری جوانان در برنامه «سلام جوانی» شبکه رادیویی سلامت گفت: درباره نحوه مسئولیت پذیری جوانان مبانی و مسائل زیادی مطرح شده است که یکی از آن مبانی این است که زمانی ما می توانیم مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشیم که بتوانیم در ارتباط با افراد نزدیک خودمان هم احساس مسئولیت کنیم. به عبارت دیگر ما زمانی از یک جوان می توانیم انتظار و توقع مسئولیت پذیری داشته باشیم که این جوان در ارتباط با خانواده، دوستان و آن افرادی که در محل با آن ها زندگی می کند، احساس مسئولیت پذیری داشته باشد.
 
وی در ادامه افزود: نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مسئولیت پذیری در جوانان یک شبه اتفاق بیفتد، یا توقع داشته باشیم یک جوان قدم ها و گام های بزرگی در زندگی بردارد، در صورتی که واقعاً در ارتباط با دیگران هنوز مشکلات اساسی دارد.
 
 
به همین خاطر است که روان شناسان توصیه می کنندکه جوانان در روابط اجتماعی خود یک بازنگری انجام دهند، و از خود سوال کنند که آیا روابط اجتماعی شان درست است؟ آیا این روابط توأم با احترام است؟ یا در روابط اجتماعی خود ایرادهایی مشاهده می کنند و از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی می کنند؟این روان شناس در پایان اظهار کرد: ان شاء الله جوانان این تمهیدات اولیه را در زندگی خود به کار ببرند تا فردا روزی به افراد مسئولی برسیم که در ارتباط و تعامل با یکدیگر نقش آفرین باشند.
 
 
گفتنی است، برنامه «سلام جوانی»کاری از گروه سلامت و تفریحات شبکه رادیویی سلامت است که روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 17 الی 17:35 دقیقه از موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار