کد خبر: 1203833
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
سردار سلامی:
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره مجاهدت های پزشکان و پرستاران در طول انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس و کرونا دو عرصه نمایش فداکاری و مجاهدت پزشکان ماست ، مجاهدت هایی که در بیمارستان های غزه نیز امروز به نمایش گذاشته شده است.

جوان آنلاین: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران روز سه شنبه در جشنواره علمی تحقیقاتی باقر العلوم که در مرکز همایش‌های "صدرا" برگزار شد، اظهار داشت: دانشجویان برای ساختن ایران سربلند و بزرگ تلاش می کنند زیرا ما محکوم به پیشرفت هستیم. برای اینکه یک حیات عزتمندانه و شریف داشته باشیم باید پیشرفت کنیم . ما باید مدرن و پیشرفته باشیم تا الگویی در حوزه های مختلف علمی و فناوری، فرهنگ و تکنولوژی برای ملت ها باشیم.

به گزارش ایرنا، فرمانده کل سپاه با اشاره به تاریخ پر افتخار ایران گفت: دانش پزشکی در ایران ریشه عمیقی دارد و ابن سینا زینت بخش و سرآمد این علم در جهان است که قرنها است که کتب او در دانشگاه های پیشرفته تدریس می شود .

سرلشکر سلامی با بیان اینکه شاهد پیشرفت های چشمگیر پزشکی در کشور هستیم، افزود: زمانی نیازمند انبوه پزشکان پاکستانی و هندی بودیم و بیماران برای درمان به خارج از کشور می رفتند، امروز علی رغم جنگ روانی و تبلیغات منفی و دروغی که از مهاجرت انبوه پرستاران و پزشکان اعلام می شود ، پیشرفت های پزشکی ایران بی نظیر است، امروز همه بیماری ها در داخل کشور درمان می شود و مردم بسیاری از کشورهای دیگر برای درمان به ایران می آیند.

وی با اشاره مجاهدت های پزشکان و پرستاران در طول انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس و کرونا دو عرصه نمایش فداکاری و مجاهدت پزشکان ماست ، مجاهدت هایی که در بیمارستان های غزه نیز امروز به نمایش گذاشته شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: پزشکان و پرستاران ما در خط مقدم بیماری کرونا حماسه آفریدند و جلوه‌ی ایثار و فداکاری بودند آنها در قلب خطر زندگی کردند و این کار بزرگ را انجام دادند. و در واقع جامعه پزشکی ما در کرونا جلوه واقعی ایثار را به نمایش گذاشت.

سرلشکر سلامی با اشاره به خدمات بیمارستان بقیه الله و دانشگاه بقیه الله سپاه گفت: این دانشگاه و بیمارستان حقیقتا در عرصه های مختلف درخشیده اند اما جهان امروز جهان سرعت است و ما باید با سرعت پیش برویم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دانشگاه بقیه الله سپاه باید پرچمدار پیشرفت های علمی و تحقیقاتی و بهترین محل آموزشی برای پرورش پزشکان و پرستاران در کشور باشد.

وی گفت: دانشگاه باید راهی را که ترسیم شده با قوت بیشتر طی کند و تاسیس پارک علم و فناوری یک نیاز اصلی است همچنین دانشگاه بقیه الله باید تبدیل به یک دانشگاه بین المللی بشود. علم پزشکی را علم الهی است، پزشک آرامش و چراغ امیدی را در خانه و دل بیماران ایجاد می کنند که این بسیار با ارزش است و نعمتی است که خداوند متعال به پزشکان و پرستاران داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار