کد خبر: 1220233
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
با ارزش‌روز ۵۵هزار میلیارد ریال

آزادراه منجیل- رودبار به طول ۲/۸‌کیلومتر افتتاح شد. این آزادراه بخشی از آزادراه قزوین- رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش آن، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان می‌شود و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند. 
 
به گزارش «جوان» به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، آزادراه  منجیل- رودبار سومین وعده دولت سیزدهم در مسیر‌های آزادراهی است؛ پروژه‌ای که گره بزرگ ترافیکی در مسیر بزرگراه تهران- رشت را برطرف می‌کند. این پروژه به لحاظ فنی، ابنیه و مهندسی جزو پروژه‌های سخت آزادراهی کشور محسوب می‌شود. 
این مسیر ۲/۸ کیلومتری، پنج کیلومتر پل و تونل و طولانی‌ترین پل بزرگراهی به طول هزارو۲۵۰متر را در خود دارد. 
آزادراه قزوین- رشت در مجموع حدود ۱۳۸‌کیلومتر است که ۷/۱۲۶ کیلومتر از آن شامل ۵/۳۱ کیلومتر از امامزاده هاشم (ع) تا شمال رودبار و ۹۵‌کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین تا حدود سال۱۳۹۰ احداث شد و حدود ۲/۳ کیلومتر آن اواخر سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید. پروژه آزادراه قزوین- رشت از سال۱۳۹۸ شروع شد و تا شروع دولت سیزدهم ۷۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی دو سال اخیر با همه تنگنا‌ها و محدودیت‌های مالی دولت به انجام رسید. 


 مشکلات ترافیکی با افتتاح آزادراه منجیل- رودبار  برطرف شد 
مهرداد بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی در حاشیه افتتاح آزادراه منجیل- رودبار با اشاره به اینکه تردد در این مسیر سبب گلایه‌مندی مردم و ترافیک چندساعته می‌شد که با بهره‌برداری از این مسیر شاهد رفع مشکلات خواهیم بود، گفت: منابع خوبی برای تکمیل آزاد راه 
قزوین- رشت برای رفع مشکلات مردم و ساخت این پروژه در دولت تأمین شد. وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: آزادراه منجیل- رودبار به طول بیش از هشت کیلومتر دارای بیش از پنج‌کیلومتر تونل و پل در این مسیر است که بیش از ۲۰هزارمیلیارد ریال برای آن هزینه شده و ارزش روز آن معادل ۵۵هزارمیلیارد ریال است. عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه در مسیر برگشت ملاحظات اجتماعی مردم منطقه در نظر گرفته شده است، توضیح داد: علاوه بر تلاش برای حل مشکل ترافیک در این مسیر مهم کشور، درصدد هستیم اشتغال و کسب‌وکار مردم منطقه به خطر نیفتد، بنابراین قرار شد مسیر برگشت از همان مسیر سابق باشد. بذرپاش تأکید کرد: گشایش هشت‌کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین- رشت قبل از سال جدید با دستور رئیس‌جمهور انجام شد تا مردم بتوانند نوروز امسال از مزایای این مسیر بهره‌مند شوند و از ترافیک‌های سنگین آن خلاصی یابند. 
 پروژه نیمه‌تمام آزادراه منجیل- رودبار در دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری شد 
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری دیروز در مراسم افتتاح آزادراه منجیل- رودبار اظهار کرد: توجه ویژه رئیس‌جمهوری در مجموعه مصوبات سفر استانی و دستورات میدانی وی در این پروژه راهگشا بود. اگر روال عادی تزریق منابع اتفاق می‌افتاد، سال‌ها طول می‌کشید، اما تلاش شد در دو سال گذشته با تأمین این منابع پروژه آزادراه منجیل- رودبار به انجام برسد. 
وی با اشاره به اهمیت پروژه تکمیل آزاده راه منجیل- رودبار (هشت‌کیلومتر باقی‌مانده آزاد‌راه قزوین- رشت) افزود: این پروژه مهم اقتصادی، ترافیکی، اجتماعی و حمل‌ونقل به پایان رسیده است و خوشحالیم یک طرح نیمه‌تمام دیگر تکمیل و به بهره‌برداری رسید. معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این پروژه مهم نیمه‌تمام، گلایه و نارضایتی زیادی به همراه داشت، عنوان کرد: چندین بار ساعت‌ها در این گره ترافیکی ماندم، ضمن اینکه این مشکل ترافیکی، موجب نارضایتی مردم شده بود. 
وی با اشاره به ویژگی‌های این آزادراه و با بیان اینکه از نظر فنی ابنیه، پل و دیواره‌گذاری پروژه‌ای پرحجم، سنگین و بسیار مهم است، افزود: این پروژه در این ایام قبل از نوروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا مردم بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. 
منصوری بیان کرد: حق مطلب این بود که رئیس‌جمهوری در این مراسم حضور می‌یافت که باید به بعد موکول می‌شد، اما با تأکید ایشان مبنی بر اینکه حتماً قبل از نوروز این پروژه به بهره‌برداری برسد، این افتتاح انجام شد تا تعطیلات نوروز به کام مردم شیرین شود. 
منصوری با اشاره به تصمیم و پیگیری جهادی رئیس‌جمهوری برای افتتاح این پروژه مهم، از زحمات وزیر راه‌وشهرسازی، پیگیری‌های مدیرعامل زیرساخت، استاندار گیلان، پیمانکاران و همه کسانی که برای انجام این پروژه تلاش کردند، قدردانی کرد.

برچسب ها: رودبار ، آزادراه ، رشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار