کد خبر: 1226498
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰
کارشناس امور بین‌الملل گفت: دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، جهان را محصور در غرب نمی‌بیند و دنیا را تنها آمریکا، فرانسه و آلمان نمی‌داند.

جوان آنلاین: محمدجواد لاریجانی امروز (یکشنبه) و در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام استاد محمد بلورچیان در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی در مورد اهمیت سفر دوروزه آیت الله سیدابراهیم رئیسی به پاکستان (سوم و چهارم اردیبهشت جاری) اظهار داشت: دولت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دنیا را محصور در کشور‌های آمریکا، فرانسه و آلمان ندیده و این بسیار خوب است. دنیا فقط محدود به این کشور‌ها نیست.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ایران از قبل ارتباط بسیار خوبی با پاکستان داشت و مقام معظم رهبری سفری تاریخی به پاکستان در دوران ریاست جمهوری خود (دی ماه ۱۳۶۴) داشتند که بسیار موثر بود.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: امروز ایران و پاکستان با تهدید‌های مشابهی از سوی نیرو‌های وابسته به غرب روبه‌رو هستند که این سفر و ارتباطات بیشتر با این کشور باعث مقابله بهتر با این گروه‌ها خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران صبح روز (سوم اردیبهشت ماه) به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه سیاسی - اقتصادی و برای سفری دوروزه وارد پایتخت پاکستان شد. دیدار و گفتگو با آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان، نشست خبری با محمدشهباز شریف نخست وزیر این کشور، سفر به لاهور قلب فرهنگی پاکستان و سخنرانی در دانشگاه جی سی شهر لاهور از جمله برنامه‌های وی در این شهر بود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ و تشکیل حکومت جمهوری اسلامی، پاکستان اولین کشوری بود که آن را به رسمیت شناخت. ایران هم اولین کشوری بود که بعد از استقلال پاکستان در سال ۱۹۴۷ میلادی، این همسایه خود را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت. این موضوع مهم، به عنوان یک پیشینه و پشتیبان بزرگ برای روابط سیاسی دوستانه تهران - اسلام‌آباد به شمار می‌رود.

از زمان استقلال این کشور، ایران و پاکستان از روابط دیپلماتیک برخوردارند و به‌رغم برخی فراز و فرودها، همواره روابط خوب و نزدیکی داشته‌اند.

پاکستان به خوبی به جایگاه، ثبات و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به عنوان لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه واقف است و به دلیل داشتن نزدیک به هزار کیلومتر مرز مشترک با ایران، نیاز شدید به انرژی و وجود ارتباط قلبی میان مردم دو کشور، تقویت مناسبات سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی، اقتصاد و اجتماعی با ایران را یک ضرورت می‌داند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا مهرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
0
0
الحمدلله ایران سربتند است ونظام اسلامی درجهان پیروز.حون شهدا کارخودش راکرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار