کد خبر: 1227991
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی:
گفتگو‌های انجام شده در این نشست می‌تواند تحکیم روابط را به همراه داشته باشد. برای امنیت ایران و عراق و باور‌هایی که داریم خون جوانان دو کشور ریخته شده است و روز‌های سختی را گذرانده‌ایم و اکنون فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، علمی و دانشگاهی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

جوان آنلاین: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، در ادامه سفر خود به تهران، روز گذشته با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران در وقت مناسب و خوبی انجام شد، ابراز امیدواری کرد که این سفر در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با توجه به ارتباطات عمیقی که بین اقلیم کردستان و ایران وجود دارد، اثرات مثبتی بگذارد.
قالیباف با بیان اینکه به طور طبیعی این سفر‌ها در توسعه همکاری‌های سیاسی و امنیتی اثرگذار است، اظهار داشت: گفتگو‌های انجام شده در این نشست می‌تواند تحکیم روابط را به همراه داشته باشد. برای امنیت ایران و عراق و باور‌هایی که داریم خون جوانان دو کشور ریخته شده است و روز‌های سختی را گذرانده‌ایم و اکنون فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، علمی و دانشگاهی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
قالیباف افزود: همه ما باور داریم که رژیم صهیونیستی امروز دشمن شماره یک جهان اسلام است و می‌بینیم در غزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. در عملیات وعده صادق که جواب تجاوز رژیم صهیونیستی را دادیم به دنیا به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادیم که هیچ تعللی در تصمیم‌گیری نداریم و مصمم و محکم ایستاده‌ایم. نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار اظهار داشت: در چهارچوب این سفر دیدار‌های خوبی در تهران داشتیم و این سفر در مقطع زمانی مناسبی انجام شد، روابط ایران با اقلیم کردستان و کشور عراق یک رابطه تاریخی است، فراز و نشیب‌هایی حتماً در این روابط وجود داشته، اما با مدیریت و اهتمام به موضوع، می‌توانیم تمام مشکلات را برطرف کنیم.
 بارزانی اضافه کرد: در تمام شرایط بحرانی که بعد از سال ۱۳۹۱ داشتیم و همچنین در پیروزی‌های خود، شما (ایران) را در کنار خود دیده‌ایم و به طور مسلم اجازه اینکه اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود را نمی‌دهیم و خواهان این موضوع نیستیم و با آن برخورد می‌کنیم. وی خطاب به قالیباف یادآورشد: در خصوص رژیم صهیونیستی با شما هم نظر هستیم و هیچ عقل سلیمی این را قبول می‌کند که با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران را از دست بدهد؟
رئیس اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: ما اهمیت روابط را می‌دانیم و خط قرمز‌های جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسیم و در زمانی که داعش آمد ما اولین کسی را که در کنار خود دیدیم، جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی بود. این‌ها را نه تنها در مجالس خاص، بلکه به‌صورت علنی و رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم و قدر این پشتیبانی‌ها را می‌دانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار