کد خبر: 1219946
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
بیش از ٩٠زیست‌شناس و دانشمند که در هوش‌مصنوعی تخصص دارند و در زمینه فناوری‌های طراحی پروتئین‌های جدید- مکانیسم‌های میکروسکوپی که تمام خلاقیت‌ها در زیست‌شناسی را هدایت می‌کنند

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «عرصه‌های ارتباطی» به نقل از نیویورک‌تایمز نوشت: بیش از ٩٠زیست‌شناس و دانشمند که در هوش‌مصنوعی تخصص دارند و در زمینه فناوری‌های طراحی پروتئین‌های جدید- مکانیسم‌های میکروسکوپی که تمام خلاقیت‌ها در زیست‌شناسی را هدایت می‌کنند- کار می‌کنند، توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که به دنبال تضمین این امر است که تحقیقات آن‌ها با کمک هوش مصنوعی را بدون اینکه جهان را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهد، به پیش ببرد. 
این زیست‌شناسان که در بین آن‌ها فرانسیس‌آرنولد، برنده جایزه نوبل و نمایندگان آزمایشگاه‌ها در امریکا و سایر کشور‌ها هم هستند، همچنین استدلال می‌کنند جدیدترین فناوری‌ها مزایای بسیار بیشتری نسبت به موارد منفی از جمله واکسن‌ها و دارو‌های جدید خواهند داشت. دانشمندانی که درگیر این امور هستند، به مزایای فعلی هوش‌مصنوعی معتقد هستند. در این توافقنامه آمده است: ظرفیت فناوری‌های طراحی پروتئین بسیار بیشتر از آسیب‌رسانی است و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تحقیقات ما برای همه آینده مفید خواهد بود. 
این توافق به دنبال سرکوب توسعه یا توزیع هوش‌مصنوعی نیست. زیست‌شناسان قصد دارند استفاده از تجهیزات مورد نیاز برای تولید مواد ژنتیکی جدید را تنظیم کنند. دیوید بیکر، مدیر مؤسسه طراحی پروتئین در دانشگاه واشینگتن که به حمایت از این توافق کمک کرد، می‌گوید: این تجهیزات تولید دی‌ان‌ای در نهایت چیزی است که امکان توسعه سلاح‌های زیستی را فراهم می‌کند. او در مصاحبه‌ای می‌گوید: طراحی پروتئین نخستین گام در ساخت پروتئین‌های مصنوعی است، سپس باید دی‌ان‌ای را سنتز و طرح را از رایانه به دنیای واقعی منتقل کنید- و این مرحله مناسب برای تنظیم است. در مقابل مزایای احتمالی هوش‌مصنوعی همانطور که برخی کارشناسان هشدار می‌دهند، این فناوری‌ها می‌توانند به انتشار اطلاعات نادرست کمک کنند، مشاغل را با سرعتی غیرعادی جایگزین و شاید حتی بشریت را نابود کنند، شرکت‌های فناوری، آزمایشگاه‌های دانشگاهی، تنظیم‌کننده‌ها و قانونگذاران در تلاش برای درک این خطرات و یافتن راه‌هایی برای رسیدگی به آن‌ها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار